Vasút

A Szaloniki-Budapest vasútvonal magyarországi szakaszát a Kelebia-Tass-Kunszentmiklós vonalon kívánják megvalósítani. Ezzel az a probléma, hogy Magyarországon elkerüli a nagyvárosokat, így valójában méregdrágán építünk egy olyan vonalat, ami nem a mi érdekünket szolgálja. Viszont lenne egy jobb, és valószínűleg olcsóbb megoldás erre:

  • A Belgrád-Újvidék-Szabadka vonal nem Kelebia felé folytatódna, hanem elfordulna Szeged felé. A Szabadka-Szeged vasútvonal felújítása egyébkéntis terítéken van, így két legyet lehetne ütni ezzel egy csapásra.
  • A Szabadka-Kecskemét-Cegléd vonalat kellene ez esetben duplanyomtávúsítani.
  • A Cegléd-Budapest vonal már most is dupla nyomtávú; ezt fel kellene fejleszteni arra a szintre, hogy képes legyen 160 km/h sebességű vonatok kiszolgálására.

Ez a vonal kb. 40 km-rel lenne hosszabb a jelenleg tervezettnél, ami egy Szaloniki-Budapest távolságban valójában elhanyagolható, és 160 km/h sebességet feltételezve mintegy negyed órával növelné meg a menetidőt. A kínai félnek tehát jó eséllyel mindegy lenne, számunkra viszont hatalmas távlatokat nyitna. Például ez esetben valóban értelme lenne egy útközben sehol meg nem álló, Szeged-Budapest InterCity-nek, amely 160 km/h sebességgel számolva bő egy óra alatt megtenné a két város közötti távolságot.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License