Több személyes, szerencse alapú, egyszerű társasjátékok

Kategória: Társasjátékok.

Hick Hack in Gackelwack

Ez a legjobb játékok közé tartozik, amivel valaha találkoztam, és meglepő, hogy Magyarországon nem forgalmazzák. A játék egy baromfiudvarban játszódik, ahol baromfikat vagy rókákat játszhatunk ki: a baromfi megeszi az ételt (vagy megküzdenek érte, ha többen szeretnék ugyanazt megenni), a róka meg megeszi a baromfit. Egész komolyan lehet benne taktikázni, de a szerencse is megbolondítja kicsit a játékot, valamint igen könnyen tanulható. Gyors, pörgős játék, kb. 20 perc egy forduló, és az is mellette szól, hogy 2-6 játékos játszhatja, ami egy egészen univerzális létszám.

A kis herceg - Az én kis bolygóm

A játék során mindenki felépíti a 4x4 lapkából álló bolygóját, melyben a győzelmi pontok a lapkák egymásra hatásából adódnak. Mivel a lapokat húzzuk, ez adja a véletlenszerűséget, összesen 16 lépésből áll (tehát gyorsan befejeződik), szinte egyből megtanulható a játékmechanizmus, és a stratégiára is gyorsan rá lehet érezni benne. Lehet, hogy a huszadik játszma után már kissé unalmassá válik, de egyébként egész jó játék; ajánlott úgy kisgyerekes családoknak, mint felnőtt társaságban, egy nagyobb játék után, levezetésképpen.

Cluedo

Kombinálós játék: információ töredékekből kell összerakni, hogy ki a gyilkos, hol történt a gyilkosság és milyen fegyverrel. Igen népszerű játék, de szerintem túl van értékelve. A játéktábla szép és részletes, valójában viszont túl sok szerepe nincs neki, az információ tipikusan attól függetlenül is összeáll. És az már eléggé szerencse függő, hogy valakinek 1-2 lépéssel korábban áll össze a megoldás mint másnak. Valószínűleg érdemes lenne az alkotóknak kicsit ráncfelvarrni a játékot: nagyobb szerepet adni a játéktáblának, a kombinálásnak, a stratégiának, és kisebbet a szerencsének. Párszor játszható gyerekekkel, de így ők is hamar megunják.

Az elvarázsolt labirintus

A játékban egy olyan labirintusban kell eljutnunk adott mezőig, melyben nem látjuk a labirintus oldalait. Ha falnak ütközünk, kezdhetjük elölről. Kritikus a jó memória, ugyanis aki képes megjegyezni, hogy hol van és hol nincs fal, nyilván gyorsabban halad. Azt, hogy egyszerre hányat léphetünk, kockadobással döntjük el, és az is véletlenszerűen dől el, hogy a pályán hova kell eljutnunk, így a memória mellett a szerencsének is szerepe van. (Kár, hogy az alkotók nem úgy alkották meg a szabályt, hogy a cél meghatározása meg stratégiai döntés legyen.)

Apenzell Sajtvára

A játékban az egerek a háztetőn rohangálva gyűjtenek sajtokat. Viszont vigyázniuk kell, nehogy leessenek a tetőről. A játékban a sajtok elmozdulhatnak, a háztetők meg visszakerülhetnek a sajtra, így jó memóriára is szükség lehet. Egy körben adott számú lépést tehetünk. Alapvetően egy szerethető játék, a témája miatt a kisgyerekek is élvezik, de vannak problémák is vele. Egyrészt nagyon lehet a másik ellen játszani, pl. leejteni az egerét, vagy eltolni tőle a kívánt sajtot, így a sértődésre hajlamosakkal óvatosan érdemes ezt játszani. Másrészt eléggé nehézkes, hosszú ideig tart a kipakolása-elpakolása.

Camel Up

Ez igazából átmenetet képez a klasszikus társasjáték és a partijáték között. A játékban dobókocka dobással dől el, hogy adott körben melyik teve mennyit lép előre, és meg kell tippelni a szakaszgyőztest és a futamgyőztest is. Jópofa játék, sok előnnyel és egy-két hátránnyal. Előnyei: gyors, kiszámítható hosszúságú, könnyen tanulható, pörgős társasjáték, melyben szerepe van a szerencsének, a megfontolt lépéseknek és a hazárdjátéknak egyaránt. Elvileg 2-8 játékos játszhatja, tehát nagyon jól skálázódik, de ez csak az elv. A gyakorlatban ez kivételesen egy olyan játék, hogy minél kevesebben játsszák, annál jobb, és 4 fölé nemigazán éri meg menni. Ugyanis a tapasztalat szerint a játékban összesen megtett lépések száma nemigazán változik a játékosszámmal, viszont nagy játékosszám esetén egy-egy játékos alig lép pár lépést összesen a játék során.

Flamme Rouge

Kerékpárverseny játék. Mindegyik játékosnak két kerékpárosa van. A játékosok egyszerre kiválasztják a lapjaik közül, hogy a következő etapban melyik kelékpárosuk mennyit haladjon, majd egyszerre felcsapják a lapokat, és meghatározott szabályok szerint kel lelépni a megtett utat. Aki szélárnyékban van, az előre halad, akik elöl van, az fárad, és az nyer, aki előbb ér célba.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License