Kategória: Társasjátékok.
Hick Hack in Gackelwack
Ez a legjobb játékok közé tartozik, amivel valaha találkoztam, és meglepő, hogy Magyarországon nem forgalmazzák. A játék egy baromfiudvarban játszódik, ahol baromfikat vagy rókákat játszhatunk ki: a baromfi megeszi az ételt (vagy megküzdenek érte, ha többen szeretnék ugyanazt megenni), a róka meg megeszi a baromfit. Egész komolyan lehet benne taktikázni, de a szerencse is megbolondítja kicsit a játékot, valamint igen könnyen tanulható. Gyors, pörgős játék, kb. 20 perc egy forduló, és az is mellette szól, hogy 2-6 játékos játszhatja, ami egy egészen univerzális létszám.
A kis herceg - Az én kis bolygóm
A játék során mindenki felépíti a 4x4 lapkából álló bolygóját, melyben a győzelmi pontok a lapkák egymásra hatásából adódnak. Mivel a lapokat húzzuk, ez adja a véletlenszerűséget, összesen 16 lépésből áll (tehát gyorsan befejeződik), szinte egyből megtanulható a játékmechanizmus, és a stratégiára is gyorsan rá lehet érezni benne. Lehet, hogy a huszadik játszma után már kissé unalmassá válik, de egyébként egész jó játék; ajánlott úgy kisgyerekes családoknak, mint felnőtt társaságban, egy nagyobb játék után, levezetésképpen.
Cluedo
Kombinálós játék: információ töredékekből kell összerakni, hogy ki a gyilkos, hol történt a gyilkosság és milyen fegyverrel. Igen népszerű játék, de szerintem túl van értékelve. A játéktábla szép és részletes, valójában viszont túl sok szerepe nincs neki, az információ tipikusan attól függetlenül is összeáll. És az már eléggé szerencse függő, hogy valakinek 1-2 lépéssel korábban áll össze a megoldás mint másnak. Valószínűleg érdemes lenne az alkotóknak kicsit ráncfelvarrni a játékot: nagyobb szerepet adni a játéktáblának, a kombinálásnak, a stratégiának, és kisebbet a szerencsének. Párszor játszható gyerekekkel, de így ők is hamar megunják.
Az elvarázsolt labirintus
A játékban egy olyan labirintusban kell eljutnunk adott mezőig, melyben nem látjuk a labirintus oldalait. Ha falnak ütközünk, kezdhetjük elölről. Kritikus a jó memória, ugyanis aki képes megjegyezni, hogy hol van és hol nincs fal, nyilván gyorsabban halad. Azt, hogy egyszerre hányat léphetünk, kockadobással döntjük el, és az is véletlenszerűen dől el, hogy a pályán hova kell eljutnunk, így a memória mellett a szerencsének is szerepe van. (Kár, hogy az alkotók nem úgy alkották meg a szabályt, hogy a cél meghatározása meg stratégiai döntés legyen.)
Apenzell Sajtvára
A játékban az egerek a háztetőn rohangálva gyűjtenek sajtokat. Viszont vigyázniuk kell, nehogy leessenek a tetőről. A játékban a sajtok elmozdulhatnak, a háztetők meg visszakerülhetnek a sajtra, így jó memóriára is szükség lehet. Egy körben adott számú lépést tehetünk. Alapvetően egy szerethető játék, a témája miatt a kisgyerekek is élvezik, de vannak problémák is vele. Egyrészt nagyon lehet a másik ellen játszani, pl. leejteni az egerét, vagy eltolni tőle a kívánt sajtot, így a sértődésre hajlamosakkal óvatosan érdemes ezt játszani. Másrészt eléggé nehézkes, hosszú ideig tart a kipakolása-elpakolása.
Camel Up
Ez igazából átmenetet képez a klasszikus társasjáték és a partijáték között. A játékban dobókocka dobással dől el, hogy adott körben melyik teve mennyit lép előre, és meg kell tippelni a szakaszgyőztest és a futamgyőztest is. Jópofa játék, sok előnnyel és egy-két hátránnyal. Előnyei: gyors, kiszámítható hosszúságú, könnyen tanulható, pörgős társasjáték, melyben szerepe van a szerencsének, a megfontolt lépéseknek és a hazárdjátéknak egyaránt. Elvileg 2-8 játékos játszhatja, tehát nagyon jól skálázódik, de ez csak az elv. A gyakorlatban ez kivételesen egy olyan játék, hogy minél kevesebben játsszák, annál jobb, és 4 fölé nemigazán éri meg menni. Ugyanis a tapasztalat szerint a játékban összesen megtett lépések száma nemigazán változik a játékosszámmal, viszont nagy játékosszám esetén egy-egy játékos alig lép pár lépést összesen a játék során.
Flamme Rouge
Kerékpárverseny játék. Mindegyik játékosnak két kerékpárosa van. A játékosok egyszerre kiválasztják a lapjaik közül, hogy a következő etapban melyik kelékpárosuk mennyit haladjon, majd egyszerre felcsapják a lapokat, és meghatározott szabályok szerint kel lelépni a megtett utat. Aki szélárnyékban van, az előre halad, akik elöl van, az fárad, és az nyer, aki előbb ér célba.