Scratch játékok
Ebben a fejezetben egyszerű játékokat hozunk létre, melyben fokozatosan megtanuljuk a Scratch alapjait. Az alábbi táblázat az adott programban előforduló újdonságot foglalja össze, külön bontva az inkább csak Scratch-re jellemző, specifikus dolgokat, és az általános programozási fogalmakat.
Játék | Scratch specifikus fogalmak | Általános programozási fogalmak |
---|---|---|
Ház | - a keretrendszer alapjai - koordinátarendszer - objektumok mozgatása - rajzolás a programban |
- a programok általános felépítése - időzítés |
Lebegő madár | - nyomógomb érzékelés - ütközésvizsgálat - jelmezek - a beépített rajzoló program |
- feltételkezelés - végtelen ciklus - pixeles és vektoros mód |
Űrhajó | - másolat készítése | - véletlenszám generátor |
Versenypálya | - irány - színérintés - időmérő |
- változó |
Kattints a macskára! | - véges ciklus - lista |
|
Falbontó | - visszapattanás | - üzenetküldés |
Szuper macska | - szellem hatás | |
Labirintus |
oldalváltozat: 11, utoljára szerkesztve: 11 Jan 2019 19:22