Scratch - Játékok

Ebben a fejezetben egyszerű játékokat hozunk létre, melyben fokozatosan megtanuljuk a Scratch alapjait. Az alábbi táblázat az adott programban előforduló újdonságot foglalja össze, külön bontva az inkább csak Scratch-re jellemző, specifikus dolgokat, és az általános programozási fogalmakat.

Játék Scratch specifikus fogalmak Általános programozási fogalmak
Ház - a keretrendszer alapjai
- koordinátarendszer
- objektumok mozgatása
- rajzolás a programban
- a programok általános felépítése
- időzítés
Lebegő madár - nyomógomb érzékelés
- ütközésvizsgálat
- jelmezek
- a beépített rajzoló program
- feltételkezelés
- végtelen ciklus
- pixeles és vektoros mód
Űrhajó - másolat készítése - véletlenszám generátor
Versenypálya - irány
- színérintés
- időmérő
- változó
Kattints a macskára! - véges ciklus
- lista
Falbontó - visszapattanás - üzenetküldés
Szuper macska - szellem hatás
Labirintus
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License