Feladatkezelő rendszerek

A feladatkezelő rendszerek (angolul issue tracking system) feladata a feladatok menedzselése. A szoftverfejlesztésben a feladatok száma óriási, lehetetlen észben tartani, egy-egy feladat átfutási ideje igen hosszú is lehet, és a feladatok szinte egyáltalán nem ismétlődnek, így elkerülhetetlen valamilyen feladatkezelő eszköz használata. Először lássuk, általában mi mindenre lehet használni a feladatkezelőket!

  • Ahogy a neve is mondja, feladatokat (angolul ezt így hívjuk: ticket) lehet benne létrehozni. Általában meg lehet adni a feladat címét, típusát (pl. egy új funkció kifejlesztése, hibajavítás, valamilyen feladat, esetleg más); azt, hogy melyik programra vonatkozik, annak melyik komponense és melyik verziója az érintett; természetesen a feladat részletes leírását, és még sok minden mást is.
  • Egy-egy feladatnak általában vannak lehetséges állapotai ill. átmenetei. A három legfontosabb a nyitott (még nem foglalkozott vele senki), folyamatban van, ill. kész. Projekttől függően lehetnek további fázisok is, pl. tesztelés alatt, blokkolt stb.
  • A feladatokat általában hozzá lehet rendelni valakihez, lehet fájlokat feltölteni, megjegyzéseket hozzáfűzni, hozzákapcsolni más feladatokhoz, alfeladatokat létrehozni stb.
  • Bizonyos feladatkezelők lehetővé teszik a projekt menedzselését is: pl. határidőket lehet hozzárendelni, órákat lehet rákönyvelni, de olyan is van, hogy egy az egyben támogatja pl. a Scrum módszertant, pl. sprinteket lehet létrehozni benne, a story point-okat lehet benne adminisztrálni stb.

Néhány ismertebb feladatkezelő rendszer:

  • TRAC: egyszerű, nem túl nagy tudású feladatkezelő rendszer, kisebb projekteknél a célnak megfelel.
  • Jira: az írás pillanatában valószínűleg piacvezető. Nagy tudású, jól konfigurálható rendszer, a fent felsorolt tulajdonságok mindegyikével rendelkezik.
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License