Konferencia eszközök

Egyre inkább elterjednek az atipikus munkavégzési módszerek, például az esetenkénti Home Office vagy az állandó távmunka. Ezeket segíti elő a konferencia eszközök, amelyek segítségével üzenetek tudunk küldeni egymásnak, hang vagy akár videó konferenciákat tudunk indítani, meg tudjuk osztani a képernyőnket, és ezáltal tényleg egyre kisebb jelentősége van a munkavégzés helyszínének.

Íme néhány konferencia eszköz, melyeket leginkább munkahelyi célokra szokás használni:

  • Skype: egy hor ez volt "a" konferencia eszköz, de amióta a Microsoft felvásárolta, nekem csak rossz tapasztalataim vannak vele. Magán célra azóta inkább Viber-t használok. A nagyvállalatoknál gyakran előírás a Microsoft termékek, így a Skype használata is, és valószínűleg e kötelezettség miatt nem szűnik meg olyan gyorsan. Elméletben tud mindent, amit egy konferencia eszköznek tudnia kell, de igen megbízhatatlanul teszi. A korábbi beszélgetések eltűnnek (ez szándékos), a kapcsolat konferencia közben gyakran váratlanul megszakad, eléggé nehézkes a bejelentkezés, így nem csoda, hogy az emberek elpártolnak.
  • Slack: a Skype bénázása előtérbe hozta a Slack-et. Ebben logikus rendben vannak a dolgok: legfelül a munkaterület (workspace) található, melyen belül csatornákat (channel) lehet kialakítani (ami lehet publikus vagy privát), ill. magánbeszélgetéseket is lehet folytatni. Az elküldött üzeneten lehet utólag módosítani, azokat lehet formázni, az üzenetek megmaradnak, lehet audió- és videókonferenciát létrehozni, képernyőt megosztani stb. Tehát nemcsak hogy funkcionálisan is többet tud mint a Skype, de azt stabilan teszi, így nem csoda, hogy - noha általában hivatalosan nem támogatott - átveszi a Skype helyét.
  • WebEx: hasonló mint a Slack, de kissé nehézkesebbnek érzem. A korábbi beszélgetések eltűnnek, legalábbis én nem találom.
  • Teams: tudása hasonló a Slack-hez, bár itt nem csatornák vannak, hanem alkalmak. Sajnos nem lehet "firkálni" a képernyőre.
  • Zoom: magán célra, ingyenesen az egyik kedvencem; egyszerű, de nagyszerű! Pár kattintással regisztrálni kell a https://zoom.us/ oldalon, le kell tölteni egy kliens szoftvert, abba bejelentkezni, létrejön a megbeszélés szoba, a linkjét el kell küldeni a meghívottaknak, akik megnyitják az oldalt, feltelepítik a klienst, és bejelentkezés nélkül használhatják. Az igyenes változatban a beszélgetés egy idő után megszakad, de újra lehet indítani.
  • GoToMeeting: böngészőből is kiválóan fut egy link birtokában. 14 napos ingyenes kipróbálási verzió van, egyébként fizetős.
  • Google Meet: a fizetős G Suite része. Böngészőből ingyen lehet csatlakozni a link birtokában, és minden működik, ami kell, esemét létrehozni viszont csak G SUite előfizetéssel lehet.
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License