Ebben a programban az ujjunkkal fogunk rajzolni. Angol nyelvű útmutatók:
- https://www.youtube.com/embed/fQKNzLYEN0M
- http://appinventor.mit.edu/explore/sites/all/files/hourofcode/DigitalDoodle_2perpage.pdf
- http://appinventor.mit.edu/explore/ai2/paintpot-part1.html
- http://appinventor.mit.edu/explore/ai2/paintpot-part2.html
Design:
- Screen1
- Title: Rajzasztal
- ScreenOrientation: Portrait
- Layout → HorizontalArrangement
- Név: Színek
- AlignHorizontal: Center
- Width: Fill Parent
- User Interface → Button: a Színek alá kerüljön
- Név: Piros
- BackgroundColor: Red (piros)
- Text: Piros
- User Interface → Button: a Színek alá kerüljön
- Név: Kék
- BackgroundColor: Blue (kék)
- Text: Kék
- User Interface → Button: a Színek alá kerüljön
- Név: Zöld
- BackgroundColor: Green (zöld)
- Text: Zöld
- Drawing and Animation → Canvas: ez a Színek elrendezés alá kerüljön
- Név: Rajzvászon
- Height: Fill parent
- Width: Fill parent
- LineWidth: 2.0
- Sensors → AccelerometerSensor
A kód (Blocks): először készítsük el a pont és a vonal rajzolót:
Próbáljuk ki, majd valósítsuk meg a színválasztást is:
Végül a képernyőt rázással tudjuk törölni:
Fotó hozzáadása
A programot fotóval egészítjük ki: a hátteret egy frissen készített fotóval töltjük ki. Ehhez a tervező nézetben:
- Szúrjuk be egy fényképezőgép (Media -> Camera) komponenst (ami egy nem látható komponens), legyen a neve Kamera.
- Szúrjunk be egy nyomógombot, pl. a színek mellé; legyen a neve és a felirata is Fotó.
Majd a kódot a következőképpen egészítsük ki:
Amikor a Fotó nyomógombra kattintunk, akkor ki kell választanunk, hogy melyik felvevővel készítjük a fotót, majd miután elkészítettük és jóváhagytuk, akkor megjelenik, és összefirkálhatjuk.
Ha az elkészült alkalmazást önálló programként feltelepítjük, akkor a tapasztalat szerint fotó készítéskor többnyire hibaüzenetet ír ki. A hiba oka az, hogy alapértelmezésben általában nincs jogosultsága a programoknak a tárhelyhez, ezt külön meg kell adni. A legtöbb esetben ez a beállításokon belül az alkalmazások között van, vagy úgy, hogy azon belül vannak a jogosultságok, és a tárhelynél meg kell keresnünk a mi alkalmazásunkat, vagy az alkalmazáson belül kell jogosultságot adnunk a tárhely eléréshez.
Végeredmény: Rajzasztal.aia.