App Inventor - Minigolf

Ennek a játéknak a célja a rajzvászon (Canvas) bemutatása. Mozgatható szereplőket csak a rajzvászonra helyezhetjük el. A Scratch-et egyébként úgy is felfoghatjuk, mint egy rajzvászon; az App Inventor ilyen értelemben többet tud, mivel a rajzvásznon kívül is tudunk komponenseket elhelyezni. Viszont az App Inventor szereplőválasztáka igen vérszegény: mindössze egy labdát (pontosabban fogalmazva: egy kitöltött kört) lehet kiválasztani, ill. egy általános kép szereplőt (ImageSprite), melyhez feltölthetünk mi magunk képet.

Angol nyelvű útmutatók:

Első lépés: golflabda. Design:

  • Screen1
    • Title (cím): Minigolf
    • ScreenOrientation (képernyő irány): Portrait (portré)
  • Drawing and Animation → Canvas
    • Név (Rename): Vászon
    • BackgroundColor (háttérszín): zöld
    • Height (magasság): 350 pixels (képpont)
    • Width (szélesség): Fill parent (szülő kitöltése)
minigolf_golflabdatulajdons%C3%A1gok.png
  • Drawing and Animation → Ball: dobjuk rá a rajzvászonra
    • Név: Golflabda
    • Radius (átmérő): 10
    • PaintColor (kitöltés színe): fehér
    • X: 150
    • Y: 300
minigolf_golflabdadesign.png

Blokk nézetben valósítsuk meg a következő programot:

minigolf_golflabdaprogram.png

Próbáljuk ki: ujjunkkal a telefonon próbáljuk meg „lökdösni” a labdát.

Második lépés: lassulás. Megvalósítjuk, hogy lassuljon a golflabda. Design módban:

  • Sensors → Clock (óra): ez egy ún. nem látható komponens.
    • TimeInterval (időintervallum): 100

A kódja (Blocks):

minigolf_lassul%C3%A1s.png

Harmadik lépés: lyuk. Design:

  • Drawing and Animation → Ball: a vászonra dobjuk rá
    • Név: Lyuk
    • Radius: 15
    • X: 150
    • Y: 50

A kódban, ha ütközik a golflabda a lyukkal, akkor egyelőre csak megállítjuk a golflabdát. Az ütközés ellenőrzéskor meg kell vizsgálnunk, hogy mivel ütközik:

minigolf_lyukprogram.png

Negyedik lépés: akadály. Design:

A kódban (Blocks) ha a golflabda ütközik az akadállyal, akkor visszapattan. (Megjegyzés: ez csak vízszintes pattanásnál működik helyesen.)

minigolf_akad%C3%A1lyprogram.png

Ötödik lépés: új játék, pontszámítás. Design:

  • Layout → HorizontalArrangement (vízszintes elrendezés): ez kerüljön a vászon alá
    • AlignHorizontal (vízszintes igazítás): Center (középre)
    • AlignVertical (függőleges igazítás): Center
    • Width: Fill parent
  • User interface → Button (nyomógomb): ez kerüljön bele az imént létrehozott vízszintes elrendezésbe.
    • Név: Újjáték
    • Text: Új játék
  • User interface → Label (címke): ez is a vízszintes elrendezésbe kerüljön, jobbra a nyomógombtól.
    • Név: Ütésekszáma
    • Text: Ütések száma:
  • User interface → Label (címke): ez is a vízszintes elrendezésbe kerüljön, jobbra az előző címkétől.
    • Név: Ütésszám
    • Text: 0

A komponensek végeredménye az alábbi:

minigolf_komponensek.png

A kódban felveszünk egy globális változót, mellyel az ütéseket számoljuk, meg kell valósítani az új játék nyomógomb kódját, és a golflabda lökésének a kódját is módosítjuk, az alábbi módon:

minigolf_%C3%BCt%C3%A9sek.png
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License