App Inventor - Beszélj hozzám!

Az első alkalmazásunk a beszélj hozzám, melynek angol nyelvű útmutatói itt találhatóak:

Mindenkinél állítsuk be az alkalmazást. Ehhez az alábbi leírás nyújt segítséget: App Inventor beállítások.

Kezdjük el a projekt készítését: Projects → Start new project. Az App Inventor két fő részből áll: a Designer, ahol a képernyőképet lehet alakítani, és a Blocks, ahova a program kerül. Designer módban a bal oldali palettáról drag and drop módszerrel dobjuk rá a nézőben:

  • User Interface → Label. A tulajdonságainál (Properties) alul a szöveget (Text) írjuk át erre (idézőjelek nélkül): „Írj ide valamit!”
  • User Interface → TextBox. Text: „Gratulálok! Elkészítetted az első mobilalkalmazásodat!”
  • User Interface → Button. Text: „Mondd ki!”
  • Media → TextToSpeech. Ez egy úgynevezett nem látható komponens, a nézőke alatt jelenik meg.
  • Sensors → AccelerometerSensor. Ez szintén nem látható komponens.
  • Az alapból ott található Screen1 komponens címét (Title) írjuk át erre: „Első mobilalkalmazásom”.

Ha mindent jól csináltunk, a komponens nézet így néz ki:

besz%C3%A9ljhozz%C3%A1m_komponensek.png

A későbbiekben, amikor már ennél több komponens lesz, nevüket át fogjuk írni; most az egyszerűség kedvéért meghagyjuk az alapértelmezettet.
A megjelenítőben ezt látjuk:

besz%C3%A9ljhozz%C3%A1m_k%C3%A9perny%C5%91.png

Most a jobb felső sarokban váltsunk át blokk nézetre (Blocks):

blocks.png

Itt tegyük a következőt:

  • Ezt válasszuk ki: baloldalon Screen1 → Button1 → when Button1.Click do (legfelső).
  • Ezt tegyük a már képernyőn levő struktúra belsejébe: Screen1 → TextToSpeech1 → call TextToSpeech1.Speak message.
  • A message-hez illesszük ezt: Screen1 → TextBox1 → TextBox1.Text (nem a set TextBox1-et!)
  • Screen1 → AccelerometerSensor1 → when AccelerometerSensor1.Shaking do.
  • Ezen belül call TextToSpeech1 Speak message.
  • Az üzenet (message) legyen Built-in → Text → itt válasszuk ki a legfelső elemet (A text string), és oda írjuk bele ezt: „Hagyd abba a rázást!”

A végeredmény az alábbi:

besz%C3%A9ljhozz%C3%A1m_program.png

Próbáljuk ki a programot: írjunk be valamit a szövegmezőbe, kattintsunk a nyomógombra, ill. rázzuk meg a mobiltelefont.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License